Ikke logget inn [Logg inn]
[Søk om medlemsskap]

Vanilla 1.1.5a er et produkt fra Lussumo. Mer informasjon: Dokumentasjon / Support
Norsk språkpakke av Tim Marius Bastiansen, Alexander Morland og Jan Orre.

• CommentAuthorMac
    • CommentTimeJun 4th 2010

Hei, jeg fullfører akkurat nå min Bachelor i Historie, inkludert 60 sp innen religionsvitenskap. Jeg har søkt meg inn på PPU-studiet og er klar for å endelig bli lærer. I den forbindelse vil jeg gjerne høre om noen andre har gode råd for en kommende adjunkt.

Er det noe jeg burde tenke spesielt over? Hvordan er arbeidsmarkedet nå? Om jeg tar et årsstudium innen samfunnsfag vil jeg da lande en større stilling?
    • CommentAuthorQuo_Vadis
    • CommentTimeJun 5th 2010 redigert

FÅ DEG ET ANNET YRKE!

Du skal IKKE satse på dette yrke på grunn av følgende årsaker:

- Sannsynligvis kommer du til å ha et liv som er fattig både økonomisk og intellektuelt hvis du velger dette yrket.

- Meget dårlig lønn og lønnsutvikling. Etter 25 års erfaringer som lærer kommer du til å tjene nesten like mye som en lager medarbeider. Likevel har de mulighet til å tjene overtid. Det har du ikke!

- Du har veldig liten mulighet til å utvikle karrieren din.

- Hvis du begynner som adjunkt(eller lektor) ved skoleverket, så vil du bli begravet som adjunkt X (eller lektor X) - RIP (Rest in peace).

- Du vil bli sett som en taper av samfunnet. Du får ingen respekt hverken fra elever, foreldre eller fra samfunnet øvrig.

- Med dagens holdninger til utdanning i dette landet, kommer norske elever aldri til å gjøre det bra i internasjonal undersøkelser (PISA e.l). Dermed du som lærer alltid får skylda for det.

- Som et menneske kommer du til å miste integriteten din om ett par år. Da er det stor sannsynlighet for å bli uføretrygd og havne helt til bunnen av dette samfunnet.

Derfor hold deg unna fra dette yrket lengst mulig.

Lykke til med et annet yrke!
    • CommentAuthorMac
    • CommentTimeJul 2nd 2010

Det var et mer deprimerende svar enn ventet. Jeg ser at du er veldig aktiv her inne på forumet, hva er det du egentlig jobber med? Går ut ifra at du ikke lenger arbeider som lærer.